Brandvarning vid snöblandat regn - möjligt?

Fick just not om brandvarning I mitt område. Ute är det snöblandat regn. Hur tillförlitligt är det egentligen?

Kommentarer

  • Hej!

    Den gäller för morgondagen då det blir soligt och mycket torrt. Det är varje år risk för gräsbränder p.g.a att fjolårsgräset är mycket torrt och kan antända, speciellt när luftfuktighet är låg som imorgon. Den brandrisken minskar när årets gräs växer upp.

    Så varningen du fick i telefonen du fick är tillförlitlig och utfärdas av SMHI, men jag förstår förvirringen när det snöar ute i stunden.

    Ha en trevlig dag!