Jag vill kunna rapportera badtemperaturer med en decimal

Hej Klart,
trevligt med er del av badtemperaturer. Här i Lerberget, Skåne där jag bor är det en "viktig" del av dagens samtal. Vi har en egen grupp på Facebook där vi regelbundet rapportera badtempen, men gör det med en decimal. Mycket viktigt.

Gruppen heter "Badbryggans vänner i Lerberget".

Kan ni ordna att vi kan rapportera på er sida också med en decimal?

Bästa hälsningar
Per Lindblad
lerberget2@telia.com

Kommentarer

  • Hej! Vad härligt att ni uppskattar vår nya del med badväder!

    Som den är byggd idag så skulle det bli så jobbigt att scrolla i en lista med en decimals skillnad... Men jag förstår att det är viktigt för er och ska fundera på en lösning!

    Simma lugnt 😀
  • Jag saknar också decimalinmatning i appen och hoppades på sifferinmatningen på webben, men där hittar jag inget badväder alls!!

    Varför inte tillåta sifferinmatning i appen?

    Vi tänkte simma tills isen lagt sig och då vore decimaler en tillgång.
  • Hej,

    Som vår funktion ser ut så skulle det bli mycket att scrolla igenom med decimaler. Dock ska vi överväga en annan design för att kunna integrera det.

    Vad mer exakt är det du inte hittar? Vilken plats gäller det för?
  • Hej Fanny!

    Vad gäller decimaler så såg jag det tidigare svaret. Mitt förslag var att tillåta sifferinmatning, dvs att man själv skriver t ex 14.3.
    Ett annat förslag kan vara att skrolla heltal och decimaler var för sig, som man t ex gör vid inmatning av tid för väckning eller tid i kalendern på iphonen. Det finns med andra ord appstöd för sådant, så det borde vara lätt att programmera.

    När jag skriver att jag inte hittar något badväder alls, så menar jag att det inte finns någon länk för Badväder i webbversionen av klart.se. Det finns bara i appen Klart.se.

    I appen Klart.se finns under Mer
    Badväder Skidväder Reseväder Pollenprognoser Varningar Väderbilder Tyck till! Inställningar Juridik & integritet

    I http://klart.se finns under Upptäck
    Pollenprognos Jämför tre prognoser! Reseväder
    Golfväder Skidväder Väderbilder på Instagram
    Hela världens väder Varningar Juridik och integritet

    dvs, ingen länk till Badväder
  • Hej,

    Tack för rapportering! Vi kikar närmare på det.