Vilken nivå på alpint paket ska jag välja?

Hej, Jag hade tänkt hyra ett alpintpaket av er, vad är det för skillnad på det som är klassat "bas" och det som är klassat "medel"
Mvh Helene

Kommentarer

  • Hej Helene,
    skillnad mellan medel och avancerat paket är hur pass styv och utmanade skidan är. Man kan jämföra det med nivå i backarna.
    • Gröna backar = bas paket
    • Blå/röda backar = medelpaket
    • Hanterar alla backar = avancerat paket
    Bas: Är man helt nybörjare eller i fasen när man börjat svänga och bromsa med lite kontroll så är ett baspaket rätt.
    Medel: Har man medelgod åk vana och åker blå/röda backar så är ett medelpaket rätt.
    Avancerat: Har man god åk vana, gillar höga farter och vill få bra grepp när man bränner på i backen så är ett avancerat paket rätt.

    Bara att höra av dig om du har fler funderingar.
    Kläppen Ski Resort
  • Tack för snabbt och bra svar
    Mvh Helene