Vilken typ av maskin / teknik använder i er verkstad?

vilken typ av maskin/teknik använder ni när snowboard ska vallas?

Kommentarer

  • Hej Martin,
    och tack för att du hör av dig till oss med din fundering!

    Vi har tre olika sätt att valla på.
    * Alternativ ett är att vi vallar din bräda efter dagens väder. Maskinen som vi använder smörjer då in belaget samt borstar.
    *Alternativ två är att vi vallar för hand, vilket innebär att vi smörjer in vallan med vallajärn, sicklar av samt borstar.
    *Alternativ tre är att vi kör utrustningen genom vår Reichman-maskin. Väljer du det alternativet kommer brädan att strukturslipas samt vallas. Beroende på hur underlaget ser ut väljer vi nivå, dvs hur djupgående brädan skall slipas.

    Här kan du läsa mer om vårt utbud samt se prisuppgifter >>

    Har du fler frågor är du mer än välkommen att höra av dig på nytt!
    Kläppen Ski Resort