Vad har ni för aktivitet i sommar?

Hej
Var har ni för aktiviteter under sommaren ?

Kommentarer

  • (Svar uppdaterat 2021)

    Hej Sandra,
    kul att du är intresserad av vårt sommarutbud!

    Kläppen Arena
    Till sommaren 2021 storsatsar och investerar Kläppen 9,5 miljoner kronor. Den största nyheten på anläggningen är Kläppen Arena. På arenan kan hela familjen prova på att hoppa med skidor eller snowboard och landa mjukt i en airbag. Man kan även träna balans på vår slackline, åka skateboard i en miniramp och hoppa på trampoliner.

    Hinderbana
    Kläppen kommer även att bygga en tre kilometer lång träningsbana med nio hinder där möjlighet ges att klättra, krypa och ta sig igenom. Hinderbanan kommer starta från Tranantorget och gå längst med boendeområdena.

    Tranantorget
    På Tranantorget, utanför lägenhetshotell Kurbits, kommer vi bygga en fotbollsplan, en volleybollplan, discgolf och boulebana. Tranantorget är även en utmärkt utgångspunkt för vandring, löpning och cykling. Butiken på Hotell Kurbits kommer hålla öppet under sommarhalvåret med ett utbud inriktat på friluftsliv.

    Kläppens camping
    Här finns möjlighet att paddla kanot, SUP och spela minigolf. Vi kommer även bygga en ny flytbrygga med hopptorn.

    Alla tips hittar ni på aktivitetssidan >>

    Se kartan som förstorad pdf

    Har du fler funderingar på sommaren är du mer än välkommen att höra av dig på nytt!
    Hoppas vi ses i sommar//
    Kläppen Ski Resort