Vad är Kläppen Snowparks?

Hej,

Kläppen Snowparks hör jag mycket om. Men vad är det för någonting?
Kan mina barnbarn åka där?

Kommentarer

  • Hej Inger,

    Tack för att du hör av dig till oss.
    Kläppen Snowparks är backar som innehåller hopp och rails. Kläppen har 3st snowparks i 3 olika svårighetsgrader, från den gröna Jr. Parken där alla börjar sin parkåkning, den blåa parken där man fortsätter sin utveckling på rail och något större hopp, sedan har vi den stora parken med blandat röda och små till stora svarta hopp, rail i all de olika former och linjer, vi har dessutom 1 av 2 ”half pipes” i Sverige som ofta används av elitåkare till nybörjare som vill göra några åk i diket. 😀

    Du kan läsa mer om våra Snowparks på vår hemsida.

    Om dina barnbarn vill testa att åka i våra parker rekommenderar vi att de börjar i Jr. parken.

    Varmt välkomna till oss på Kläppen Ski Resort!

    Kläppens bokningsavdelning