Kan 15-åringar gå på snowboardskidskola?

Vi är 2st 15 åringar som vill gå på level-1 respektive level-2 mån-fre. Är vår ålder okej?

Kommentarer

  • Hej Susanna, tack för en bra fråga.

    Vi har gruppsnowboardskola för barn mellan 8-14 år. Det betyder alltså att de under 8 och över 15 behöver boka privatlektioner.

    För att boka en privatlektion så kan du höra av dig till skidskolan på mail eller telefon- alternativt komma till receptionen på Hotell Kurbits och boka en lektion. Alla våra lektioner är standard 75 min långa- både grupp och privat. Sedan har vi även 2,5 timmes privatlektioner.

    Det finns även en nybörjarkurs som är ett tillfälle på 75 min. Det är en grupplektion för nybörjare för att få testa på snowboard innan de eventuellt vill boka en privatlektion 😀

    Hoppas det var till någon hjälp, annars går det bra att höra av sig igen till oss!
    Ha det så bra /
    Sofia
    Kläppen Ski Resort