Får barn åka med på skotertur?

Hej min sambo ska åka skoter hos er när vi kommer upp, men vi undrar om våran son på 1,5 år får åka med? Såfall finns det hjälm som
mvh weronica

Kommentarer

  • Hej Weronica,
    Tack för din fråga!

    Barn får absolut följa med på vår skotersafari men detta är under förutsättningen att de själva kan hålla fast i föraren som kör. På grund av säkerhetsskäl måste barnet sitta bakom föraren på skotern och det får maximalt vara 2 personer på skotern. Av denna anledningen måste barnen själv kunna hålla fast i föräldern bakifrån utan hjälp.

    De som anordnar skoterturerna erbjuder enbart utlån av vuxenhjälmar och har dessvärre inga hjälmar för barn.

    Hoppas att din sambo får en härligtur på skoter hos oss och att ni får en underbar semester här uppe!

    Med vänliga hälsningar
    Theodor
    Kläppens bokningsavdelning