Hur fungerar Skipass-aktiveringen? Är det dygn eller timme?

Hej, om jag köper liftkort för t ex fyra dagar är det möjligt att aktivera dem 12.00 dag ett och att de gäller fyra dygn från denna tid dvs kan jag åka till 12.00 fyra dygn senare? Tackar!

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!
    Skipass:et är programmerat till dygn, ej timme. När du aktiverar ditt Skipass (går igenom liftspärren) räknas hela den dagen. Det blir ingen skillnad om du väljer att börja åka vid 9 eller senare.

    Hoppas detta svarade på din fråga.
    MVH
    Kläppen Ski Resort
  • Det innebär att om man behöver åka lift på eftermiddagen dag 1 samt förmiddagen dag 2 så kan man alltså inte köpa ett dagskort fastän att man utnyttjar liftkortet lika mycket som om man hade haft dagsbiljett. Dvs du måste då istället köpa två halvdagsbiljetter? Detsamma gäller för skidspåren?
  • Hej Tomas!

    Ja det stämmer. Om du aktiverar det på morgonen är det bara giltigt till 18 samma dag. Om ni väljer att bara åka förmidagen två dagar rekommenderar jag som du säger att köpa halvdagskort. De är giltiga 9-13:30. (Eftermiddag 13:30-18) Och ja, längdspåren fungerar på samma sätt!

    Hoppas det var tydligt //
    Sofia
    Kläppen Ski Resort