Behöver vi SkiPass om vi bara ska röra oss i barnområdet?

Jag ska åka med min 6:åring och 3:åring för första gången. Kommer bara att hålla oss i barnbacken för att hjälpa barnen. Behöver vi vuxna då köpa ett dagkort(skipass)?

Kommentarer

  • Hej Åsa, tack för en bra fråga!

    Alla som rör sig i liftsystemet behöver liftkort, detta för att alla måste ta sig igenom spärren som läser biljetten för att komma till liften. Om du bara vill vara i närheten runt om våra backar behöver du inget liftkort.

    I liftarna så finns våra grymma liftvärdar som alltid stället upp och hjälper de som inte kan/vill bygla själva. Därför ska du inte behöva stå med i liften även om det såklart kan vara en trygghet för både barn och förälder 😀 Nästa dilemma är ju också att vi inte tillåter att man går i backarna för säkerheten.

    Kort och gott ska du inte behöva köpa ett liftkort om du bara vill stå med i liften eller vara hejarklack i slutet av backen, men du behöver om du ska använda liften eller vistas i backen!

    Hoppas du fick svar på din fråga!/ Sofia
    Kläppen Ski Resort