Måste jag ha ett kombikort för att åka både alpint och längd?

Hej

Skulle boka skipass (23/12-29/12) och såg då att man skulle lägga till för längdåkning, men det är ju inte så mycket spår öppet för längdåkning, måste jag ändå köpa kombo skipass,
kommer inte åka jättemycket, finns det någon slinga som man klarar sig på det vanliga ski passet

mvh

Henrik

Kommentarer

  • Hej Henrik!
    Tack för din fråga.
    Ett vanligt skipass utan kombo gäller bara i backarna och inte i spåren. För att åka i våra spår behöver man spårknapp eller kombipass. Men om du inte vill åka så mycket längdskidor kan du tex köpa en separat spårknapp för någon enstaka dag när du är på plats och vet hur mycket eller vilka dagar du vill åka. Hoppas detta hjälpte, tveka inte att höra av dig om du har några ytterligare funderingar.
    Ha det så bra!
    Mvh Elin Kläppen ski resort
    Kläppen Ski Resort