Passar vårt barn in i skidskolegrupp level 2?

Hej, funderar vilken nivå på skidskola vi ska boka till våran 5åring. Hon gick level 1 3 dagar förra säsongen. Hon kan åka knapplift själv utan problem, bromsa och svänga lite i lättaste backarna. Vilken nivå skulle ni rekommendera? Är rädd att level 2 blir för tufft för henne.

Mvh Madelene Hiller

Kommentarer

  • Hej Madelene,
    och tack för att du hör av dig till oss med dina funderingar!

    Kraven för att gå i en småtroll level 2 är att man ska kunna åka gröna backar själv där man ska kunna svänga och bromsa kontrollerat, samt ska man även kunna åka knapplift. Under fösta dagen på skidskolan så brukar vi kontrollera så att alla elever kan detta i våra barnbackar (från toppen av backarna) för att sedan ta sig vidare i systemet under veckan. Känner ni att detta passar in på ert barn så är det en level 2 ni ska boka. Återkom gärna om ni har fler funderingar!

    Ha det bäst!
    Vänliga Hälsningar//
    Emilia Andersson
    Kläppens skidskola