Varför stänger vissa pister vid 17.00?

Hej jag undrar varför ni stänger av vissa pister vid klockan 5, får man åka på de även fast det står avstängt?
Tycker det vore bra om ni har några öppna gröna bakar med så barnen kan åka ned, då ni stänger knappliften och ankarlyftarna så de bakar kan ni stänga av, men det fins en eller fler gröna som går ned till rätt luftar som är öppna till 6!
Tack för svar Med vänlig hälsning, Jocke:)

Kommentarer

  • Hej Jocke!
    Tack för din fråga!
    Vi stänger av backarna som saknar belysning när det börjar skymma på eftermiddagen, vi försöker följa mörkrets infall så långt vi kan och ändrar öppettiderna ju närmare våren kommer.
    Framåt planerar vi dock att belysa upp även en grön nedfart som man kan åka till 18 hela säsongen.
    MVHTomas

    Drift & lift