Vad innebär er skid-/hyrförsäkring?

Hej,
Hittar inte info om den försäkring (100 kr) som vi valde vid hyra av skidutrustning. Kan ni skicka en länk eller information. Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Gordana, och tack för att du hör av dig.
    Det gläder oss att ni bokat in er vistelse på Kläppen Ski Resort!

    På vår hemsida under fliken Shop& Butik kan du hitta den information du söker om våra hyrregler och försäkring.

    Hyrförsäkring på Kläppen Ski Resort
    För att slippa onödiga utgifter om olyckan skulle vara framme, kan du teckna vårt förmånliga hyrskydd. Skyddet täcker stöld och skada på din hyrutrustning med en självrisk på 300:-. Ersättningsutrustning kan hämtas ut kostnadsfritt utan självrisk.

    Villkor:
    • Skyddet gäller alpina skidor, snowboard, blades och längdskidor.
    • Skyddet täcker inte skador på din utrustning vid uppenbara tecken på ovarsam hantering, tex vid repor uppkomna vid åkning utanför markerad nedfart eller på parkering/grusväg.
    • Vid uppenbar oaktsamhet debiteras fullt försäljningsvärde.
    • Nattetid skall utrustningen vara inlåst. Takboxar, bilar och dyl godkänns ej.
    • Om utrustningen blir stulen eller skadad anmäls detta omgående till skiduthyrning.
    • Legitimation är obligatorisk när du tecknar Kläppens hyrförsäkring.
    • Förlängning av hyrestiden skall göras innan den gamla hyrestiden gått ut.
    • Vid skidbrott är du ersättningsskyldig om inte skadan uppkommit pga fabrikationsfel. Vid ovarsamhet är hyrestagaren ersättningsskyldig för uppkomna skador. Utrustningen skall vara rengjord vid återlämnandet, annars debiteras hyrestagaren rengöringen.
    • Hyrestagaren är ersättningsskyldig om hyrd utrustning saknas.
    • Återlämnas ej utrustningen till uthyrningen debiteras fullt värde.
    • All betalning sker i förskott. Återbetalning av hyresbeloppet görs endast vid sjukdom mot uppvisande av läkarintyg.

    Tveka inte att höra av dig på nytt om du har fler frågor!
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg,
    Vänligen// Sofia
    Kläppen Ski Resort