Hur ser era skidvägar ut från stugområdena?

Hej! Tittar på boende i kläppen och ser att det är 450m till lift från Gusjöbyns område respektive 250m från kläppens stugby. Jag undrar om man kan skida denna sträcka eller brukar det vara så att man måste bära skidorna. (Det är v 4 eller 5 vi tänkte åka.) Med vänlig hälsning, Malin

Kommentarer

  • Hej Malin,
    och tack för en bra fråga. Det gläder oss att ni panerar att boka er skidsemester hos oss på Kläppen!

    Det stämmer att det finns skidvägar från båda områdena. På vår områdeskarta över Kläppen ser du skidvägarna i form av bruna prickade streck. Via dessa kan du ta dig till lift. Ha dock i åtanke är att dessa baseras helt på natursnö. Vid vecka 4 och 5 brukar dessa vara snöbetäckta, men det är inget jag kan garantera.

    Hoppas att detta svar har varit till hjälp. Har du fler frågor får du gärna kontakta oss på 0280-96200 alternativt bokning@klappen.se

    Önskar dig en fortsatt trevlig helg,
    Vänligen//
    Bella Beiron
    Kläppen Ski Resort