Får jag tillbaka pengarna för mitt säsongskort om anläggningen måste stänga?

Om jag köper ett säsongspass och kan åka hela jul och nyår, men sedan stänger allting ner i februari, får jag pengar tillbaka på något sätt?

Kommentarer

  • Hej Alexander,
    och tack för en bra fråga. Det gläder oss att du planerat att spendera stora delar av din vintersäsong hos oss!

    Som konsument ha du rättigheter. Enligt SLAO har du rätt till återbetalning om anläggningen haft ett driftavbrott som varat längre än 2/3 av skipassets giltighetstid.
    Återbetalning p.g.a. driftavbrott skall motsvara den del av skipassets giltighetstid som inte kunnat nyttjats.
    På SLAOs hemsida kan du läsa mer om dina rättigheter som konsument.

    Hoppas att du känner dig trygg med att köpa skipass hos oss!
    Vänligen//
    Bella Beiron
    Kläppen Ski Resort