Får vi skjuta egna raketer på nyår?

Hej
Jag undrar om man får smälla raketer på nyår vid 00 slaget??
Matilda Liljekvist

Kommentarer

  • Hej Matilda 😊
    Det gläder oss att du kommer och firar in det nya året på Kläppen ✨
    När det kommer till fyrverkerier har vi av säkerhetsskäl och hänsyn till boende i närområdet tagit beslutet att det inte tillåtet som privatperson att skjuta fyrverkerier på anläggningen, utan allt ska skötas av en pyrotekniker som tillsammans med oss planerat och förberett på Tranantorget. Vi kommer skjuta fyrverkerier vid två tillfällen, det första är barnens fyrverkeri klockan 17.45-18.15 i barnområdet och det andra vid tolvslaget på Tranantorget.

    Har du fler funderingar är du välkommen att höra av dig på nytt 😃
    Vänligen//
    Kläppen Ski Resort