Hur skiljer sig Älvspåret från Myrspåret sett till backar?

Hej

Om man jämför Älvsspåret med Myrspåret (korta), har Myrspåret mer backar (små som stora) eller är längdspåren relativt lika?
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna,
    tack för din fråga.

    Generellt sett är båda spåren platta. Älvspåret går ju utmed älven och det spåret rekommenderar vi ofta till nybörjare, även om det såklart passar alla nivåer. Personligen skulle jag säga att efter ca 5 km blir Älvspåret lite mer kuperat (små backar med lite svängar), men vill man inte åka backarna går det bra att vända innan dess.

    Myrspåret startar med en ganska lång uppförsbacke och avslutas med samma backe nedför. Väl uppe på myren är spåret väldigt flackt eftersom det går på den platta myren.

    Hoppas mitt svar gav lite klartecken,
    mvh
    Emma

    Kläppen Ski Resort