Längdskidor och thulevagn

Vi har sett att Älvspåret inte tillåter pulkor. Är det tillåtet att åka skidor med en thulevagn efter sig? Thules skidor är bredare och går vid sidan av spåren så att spåren inte trycks sönder.
Louise

Kommentarer

  • Hej Louise,
    och tack för att du hör av dig till oss 😀

    Det är tillåtet att åka med Thulevagn, dragpulka och hund i Myrspåret, Toppspåret och Bergspåret. Älvspåret är det spår som inte tillåter vagn, pulka eller hund. Ska du ut med Thulevagn kan vi rekommendera Myrspåret och Toppspåret som båda är fantastiskt vackra. Myrspåret är mer flackt än Toppspåret.

    Hör gärna av dig om du har fler frågor!
    Mvh Lisa på Kläppen Ski Resort
    Kläppen Ski Resort