Var köper vi julgran i Sälen och var slänger vi granen vid avresa?

Hej! Vi skall fira jul i Kläppen och vill gärna ha en julgran i stugan. Var kan vi köpa en gran och vad gör vi med den när julen är över? Finns det en plats för avstjälpning av granar

Hälsningar Karolina

Kommentarer

  • Hej Karolina,
    härligt att ni ska fira jul tillsammans med oss!

    På anläggningen kommer ICA Kläppen sälja kungsgranar och rödgranar. Det finns även julgranar till försäljning i Malung på trädgårdsbutiken Lövgrens utemiljö, samt vid Leonarden i Lindvallen. Jag skulle rekommendera dig att kontakta dessa innan ankomst, just för att säkerställa att det finns granar att tillgå.

    Vid avresa ber vi dig att klippa ned granen, lägga den i en sopsäck och slänga den på en av våra återvinningsstationer i kärlet för grovsopor. Skulle kärlet vara fullt ber vi dig lämna granen utanför containerområdet, gärna utefter planket, så tar vi reda på dem.

    Har du fler frågor är du mer än välkommen att höra av dig på nytt!
    Allt gott//
    Kläppen Ski Resort