Hur ska jag tänka när jag hyr skidkläder?

Två frågor om att hyra skidkläder:
1.) Om man vill hyra kläder, provar man då ut storlek när man kommer och hämtar ut dem? Ser inte hur man bokar storlek online, och det kan ju även vara lite svårt att veta?
2.) Om man har bokat skidresa i slutet av januari, vilket av skidklädespaketen passar då bäst? Det fodrade eller det andra?

Tack!

Kommentarer

  • Hej Johanna,

    1. ) När du har lagt kläderna i varukorgen kan du skapa en resenärsprofil och välja "lägg till önskad storlek" innan du går till betalningen.

    2. ) Det beror på hur kallt prognosen visar. Fodrad(varmare) behöver du mindre kläder under och väljer du skal(svalare) får du bygga upp underlagen ex underställ - fleecetröja - primmaloft, beroende på hur kallt det är ute.
    Januari brukar vara en kall månad så jag hade kört på fodrade kläder, skulle prognosen visa väldigt milt dagarna innan avresa går det alltid att ringa in till bokningen och korrigera din bokning 3 dagar innan ankomst.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Shop & Hyra