Hur ser Kläppens anläggning ut? När är Kläppen Syd klart? I vilka anläggningar gäller era SkiPass?

Hej, Jag undrar hur många backar och liftar ni har?

Kommentarer

  • Hej Anton, och tack för att du hör av dig!
    Vi har 37 pister och 21 liftar. Mer information om våra backar och liftar hittar du på vår hemsida.

    Hälsningar/
    Linda
    Kläppens bokningsavdelning
  • Hur är det med område syd? Några backar som är ok att åka u nu?/Anna
  • Hej Anna,
    och tack för att du hör av dig till oss!

    I dagsläget kan vi dessvärre inte svara på när Kläppen Syd kommer vara färdigställt. Vi har påbörjat markarbetet i området, men med anledning av pandemin har arbetet med byggnation av liftsystem, el- och rördragning samt transport och installation av snökanoner fördröjts. Mer information om Kläppen Syd hittar du på www.klappen.se

    Om du har fler frågor är du välkommen att höra av dig på nytt.
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg,
    Allt gott//
    Kläppen Ski Resort
  • Gäller skipassen endast för Kläppens nedfarter eller går det även att åka på i Sälens andra Skidområden? /Joel
  • Hej Joel,
    och tack för att du hör av dig. Det gläder oss att du planerar att skida i våra pister!

    Våra Skipass gäller för Kläppen Ski Resort. Varje anläggning i Sälen har sitt egna Skipassystem, vilket innebär att du behöver köpa separata Skipass för Kläppen, SkiStar och Stöten.

    Om du har fler frågor är du mer än välkommen att höra av dig på nytt!
    Allt gott//
    Kläppen Ski Resort