Vi vill bo nära lift. Vad rekommenderar ni för boende?

Vi har inte besökt er förrut och är en barnfamilj där två av barnen är 5år och har inte lärt sig att åka knapplift själva än. Vi funderar på boende och väljer mellan gullbrändan och sjungarbacken. Vi vill ha nära till skidskolan och att det inte blir för långt att ta sig. Vilken av boenden är närmast? Vilken ände av sjungarbacken är bäst? Svårt att få en uppfattning på kartan.

Kommentarer

  • Hej Linn,
    och tack för en bra fråga. Det gläder oss att ni är intresserade av att boka in er skidsemester hos oss i Kläppen!

    Du har hittat två riktigt bra ski-in & ski-out områden. Dessa två områden skiljer sig en hel del från varandra när det kommer till själva boendet.

    Är det främst närheten till barnområdet/skidskola som lockar skulle jag säga att att ni ska leta efter en lägenhet i boendeområdet Tranangårdarna, Sjungarbacken eller Hotell Kurbits. Väljer ni Sjungarbacken rekommenderar jag er att välja en lägenhet som antingen ligger längst upp eller längst ner i området. Bor ni längst ner har ni nära till gondolens startstation och kan enkelt ta er upp till Tranantorget med gondolen, och bor ni längst upp bor ni vid Tranantorget.

    På våra områdeskarta över Sjungarbacken kan du se vilka lägenhetsnummer som ligger var i Sjungarbacken. På vår områdeskarta över hela Kläppen ser du hur Tranangårdarna och Hotell Kurbits ligger i förhållande till Sjungarbacken. Mötesplatsen för skidskolan är på Tranantorget.

    Hoppas att detta har varit till hjälp. Har du fler frågor skulle jag rekommendera dig att kontakta bokningen på 0280-96200.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag,
    Vänligen//
    Bella Beiron
    Kläppen Ski Resort
  • Tack!