Har ni cykelleder på Kläppen?

Jag har hört att Sälen har bra cykelleder. Finns det på er anläggning?

Kommentarer

  • Hej Jonas,
    bra fråga! Vi har tre stycken cykelleder på Kläppen.

    Vi har den gröna leden Älsvslingan. Den är 6,5 km och går delvis längst älven. Älvslingan är ganska flack vilket gör den lättcyklad. Jag skulle säga att denna led passar hela familjen - även minstingarna!

    Den blåa leden Gusjöslingan är på 4 km och är likt Älvslingan en ganska flack och lättcyklad led, men har ett parti som kräver lite mer teknisk cykling. Leden går genom vackra omgivningar på stig och grusväg.

    Sist, men inte minst, har vi Örebäcksleden. Den här leden är lite tuffare. Örebäcksleden startar nere på Kläppens camping, går en bit längst älven och därefter blir det en tuff klättring på grusväg. Bra att veta är att cirka 1 km är på den trafikerade Moravägen (asfalt). Därefter följer en lite mer teknisk stig upp och ner för berget.

    Vänligen//
    Kläppen Ski Resort