Kan man åka gondol utan skidor?

Hejsa.... Kan man benytte gondolen som gående i vintersæsonen?
Og hvis ja, hvad koster det?
På forhånd tak😊

Kommentarer

  • Hej Martin,
    det gläder oss att du planerar att besöka anläggningen i vinter!

    Du kan absolut åka gondolen utan skidor eller bräda på fötterna. En gondolbiljett (tur & retur) kostar 80 SEK, kostnadsfritt för barn upp till och med 7 år. Biljetten köper du på plats på Hotell Kurbits, alternativt på skiduthyrningen på Kläppentorget. Två av våra gondoler är djurtillåtna, varav alla har plats att transportera en barnvagn.

    Om syftet är att skida på längdskidspåret Toppspåret ingår transport med gondol i spåravgiften (längdspårsknapp). I det fallet behöver du inte komplettera med en tur & returbiljett.

    Önskar dig en fortsatt trevlig vecka!
    Kläppen Ski Resort