Vad gäller om man vill åka upp med gondolen utan skidutrustning?

Hej
Om man har ett skipass alt spårknapp så ingår det ju att åka i Gondolen, om man då vill åka upp nån gång utan utrustningen är det också ok?

Kommentarer

  • Hej Carlotte,
    och tack för att du hör av dig. Det gläder oss att du bokat din skidvistelse på vår anläggning!

    Med giltigt Skipass, vanligt som kombi, kan du åka fritt i gondolen - både med och utan skidutrustning. Med Skipasset går du genom liftspärren, likt när du ska skida.

    Spårknappen är ett intyg på att avgiften för spåret är betalt. Med knappen kan du ta dig upp till längdspåret Toppspåret med gondolen. Utan längdutrustning behövs ett giltigt liftkort.
    En tur och returbiljett med gondolen kostar 88 SEK per/pers. Gratis för barn mellan 0-7 år.

    Om du har fler frågor är du mer än välkommen att höra av dig till oss på nytt,
    Allt gott//
    Kläppen Ski Resort
  • Hur gör jag en betalning för 1 tur/retur med gondolen. Ska inte åka skidor alls har skafat knä. Vill dock gärna träffa familjen på toppen för lunch, afterski.
    Maria Ekenberg
  • Hej Maria, ja såklart då ska göra det!

    Det finns en gondol tur och retur biljett att köpa i receptionen eller skiduthyrningen beroende på var du åker ifrån. 😊 Vår afterski är placerad vid Tranantorget och Hotell kurbits inne på Halster! Den kör dem mellan 15-17 måndag- lördag.

    Du är välkommen in och köpa biljett samt höra av dig om du har fler funderingar//
    Sofia
    Kläppen Ski Resort