Hur laddar jag ett befintligt liftkort? Genbrug af fysisk skipass?

Hej Kläppen
Hvordan genbruger vi vores fysiske skipass fra sæsonen 19/20, hvis vi vil booke skipass online til denne sæson?

Mvh Karina

Kommentarer

  • Hej Karina,
    och tack för att du hör av dig. Det gläder oss att du planerar att besöka Kläppen den här vintersäsongen!

    När du vill nyttja befintliga KeyCard fyller du i den sifferkombination som står på baksidan av kortet. Det gör du via kundkorgen, efter att du valt period och längd på alla SkiPass.

    Skapa eller välj en befintlig resenär (se nedan)..

    ..och fyll i alla uppgifter samt KeyCardnummer (numret finner du på baksidan av liftkortet). Observera att vi har liftkortsystemet KeyCard/SkiData. Kort märkta med TeamAxess fungerar inte i vårt system.

    Fördelen med att ladda befintliga liftkort är att kortet aktiveras direkt i liftsystemet, dvs - du behöver inte uppsöka en reception alt. SkiPass-automat vid ankomst till Kläppen.

    Har du fler frågor är du mer än välkommen att höra av dig på nytt!
    Allt gott/

    Kläppen Ski Resort
  • Tak for svar 😀
    Hvordan er reglerne, hvis vi er nød til at aflyse, eg. pga Covid-19? Hvor lang tid i forevejen skal vi cancellere skipass for at få fuld refusion? Det samme spørgsmål gælder skiskole? Er det blot dagen før?
    Mvh Karina
  • Hej igen Karina!
    Skipass och skidutrustning kan avbokas fram till och med dagen före första giltighetsdagen. Har första giltighetsdagen passerat och Skipasset/utrustningen nyttjats krävs ett giltigt intyg för återbetalning av resterande del av Skipasset/utrustningen.
    Samma sak gäller för skidskola. Avbokning måste ske minst 24h innan första lektionen. När det är mindre än 24h, alt. du insjuknar under veckan krävs ett läkarintyg för att återfå resterande summa.
    Du kan läsa mer här: Avbokningsregler inför vintern 21/22

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag,
    Vänligen/
    Kläppen Ski Resort
  • Hej Kläppen
    Gælder det også keycard fra skidata fra Lillehammer fra 2010?
  • Hej Lars,
    och tack för att du hör av dig!

    KeyCard / SkiData är det system vi använder på Kläppen. Jag skulle rekommendera dig att testa ditt kort från Lillehammer via vår onlinebokning. Skulle kortet inte fungera i vårt system kommer rutan där du fyller i KeyCardnummer lysa rött.

    Tveka inte att höra av dig på nytt om du har fler frågor!
    Vänligen/
    Kläppen Ski Resort
  • Hej klappen
    Vi har problemer med at ladda vores eksisterende kort, kan de være for gamle 2010 og 2019. Hjemmesiden accepterer/gemmer ikke nummeret.

    Er det muligt at ladde et trolle kort til et ungdoms kort.

    Mvh
    Anders
  • Hej Anders,
    och tack för att du kontaktar oss!

    Om onlinebokningen inte accepterar ditt liftkort är det troligtvis för fel typ av kort. Kontrollera att det står KeyCard / SkiData på kortet. Det nummer du ska fylla i online, KeyCardnumret, står på baksidan av kortet. Om kortet inte accepteras trots detta kommer det inte gå att ladda.

    Designen på korten har ingen roll. Vid kontroll läser vi av kortet och då är det laddningen som vi kontrollerar. Med det sagt, ett KeyCard med Trolledesign kan nyttjas av alla åldrar, bara rätt SkiPass-laddning ligger laddad på kortet.

    Tveka inte att höra av dig om du har fler frågor!
    Önskar dig en fortsatt trevlig vecka,
    Vänligen/
    Kläppen Ski Resort
  • Hej Bella
    Tak for dit svar.
    Der står Keycard/SkiData på vores kort.
    Når vi taster nummeret på bagsiden af kortet samt udatere sida, husker den ikke nummeret.

    På vores kort står: Ladda ditt Key Card med nya skiddagar på klappen.se

    Vi er i varukorg, har oprettet profiler.
    Gør vi noget forkert?

    Mvh Anders

  • Hej Anders, och tack för att du återkopplar!

    När du lagt till alla SkiPass som du önskar köpa måste du välja resenär på vardera SkiPass (se nedan).
    När du fyller i resenärens uppgifter kommer du även att få fylla i KeyCardnummer. Det kortet kommer då att bli kopplat till den personen. Om vårt system godtar kortet kommer personprofilen se ut likt den här nedan.

    Om systemet inte godtar KeyCardnumret kommer rutan visas som röd (se bild nedan). I detta fall rekommenderar jag dig att inte fylla i något utan spara profilen utan KeyCardnummer, om du inte har ett annat kort dvs.
    Om du inte fyller i KeyCardnummer kommer bokningen att automatiskt addera ett nytt KeyCard (se nedan).

    Om du har fortsatta problem rekommendera dig att kontakta Kläppens bokning på +460280-96200.

    Önskar dig en fortsatt trevlig vecka. Allt gott//

    Kläppen Ski Resort
  • Kan jeg ikke ladda et liftkort up for en 0-7 årig? Det er fra sidste sæson. 2023.
    Kortnummer er 01-1614 7159 9231 0331 5619-5
    Jesper Sørensen
  • Hej Jesper!
    Det ska fungera men ibland krånglar det. Då kan du komma in till receptionen så löser vi det!

    Ha det bra🙂
    MVH Kläppen

    Kläppen Ski Resort