Vad gäller om jag vill fiska?

Hej!
Jag och min sambo kommer ta med våra fiskespön när vi besöker er anläggning.
Vad gäller? Fiskekort? Finns det sjöar eller är det älven som gäller?

//Hanna och Magnus

Kommentarer

  • Hej Hanna och Magnus,
    trevligt att ni har planerat in ett stopp hos oss! Ni kommer inte bli besvikna, vi har många fina och populära fiskevatten i kommunen.

    Vår anläggning ligger mittemellan två fiskeområden - Lima Fiskevårdsförening och Transtrands Fiskevårdsområde.

    Lima Fiskevårdsförening sträcker sig från Lima i söder upp till Rörbäcksnäs i norr och innefattar över 100 olika vatten. Dessa finns utmarkerade på Lima Fiskevårdsförenings fiskekarta som finns att köpa i våra receptioner på lägenhetshotell Kurbits och Kläppens camping. Fisket är mestadels i tjärnar och sjöar men även mindre åar och Västerdalälven.

    Fiskekort Lima
    Ni kan välja att betala för ett dygn, tre dagar, en vecka, en månad eller för kalenderåret. Barn och ungdomar under 15 år fiskar gratis i sällskap av målsman med giltigt fiskekort.
    Put & Take-kort
    Önskar ni fiska i en av Lima Fiskevårdsförenings Put & Take-vatten betalar ni en avgift för den aktuella dagen (07:00-22:00). Fiskekort gäller för alla, även barn och ungdomar under 15 år.

    Mer information finner ni på Lima Fiskevårdsförenings hemsida >>

    Transtrands Fiskevårdsområde ligger på den norra sidan av Kläppen Ski Resort och sträcker sig förbi Stötens camping, Fulunäs och upp till Öjsjön strax innan Särna. Fiskeområdet omfattar 6.500ha fiskevatten som är fördelade på ett tiotal sjöar och 190km strömmande vatten. Likt Limas karta finns även Transtrands fiskekarta att köpa i receptionerna på lägenhetshotell Kurbits och Kläppens camping.

    Fiskekort Transtrand
    Ni kan välja att betala för ett dygn, en vecka eller för kalenderåret. Barn och ungdomar under 15 år fiskar gratis i sällskap av målsman med giltigt fiskekort.

    Mer information finner ni på Transtrands Fiskevårdsområdes hemsida >>

    Kläppen Ski Resort