Behöver jag intyg om Folkhälsomyndigheten avråder från resa?

Hej!
Det står att man kan avboka om man har avbeställningsskydd men man måste lämna ett intyg. Vad ska man lämna för intyg om Folkhälsomyndigheten avråder från resa?
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna,
    och tack för en bra fråga. Det gläder oss att du är intresserad av att spendera din vintersemester hos i Kläppen!

    Om Folkhälsomyndigheten, eller andra myndigheter, avråder för resor som inte är nödvändiga inom landet, har du som gäst rätt att omboka din vistelse på Kläppen.
    I detta fall behöver du inget intyg. Fall som kräver intyg är:
    - dödsfall, sjukdom eller olycksfall, som drabbat dig själv, make/maka, sambo, familj eller medresenär.
    - inkallelse till krigsmakten eller civilförsvaret.
    - Det inträffar någon allvarlig händelse utanför din kontroll, som du inte kunde förutse när du bokade och som medför att det inte är rimligt att begära att du ska stå fast vid din bokning, t.ex. omfattande eldsvåda eller översvämning i din bostad.
    - uppsägning av arbete
    - skilsmässa

    På klappen.se hittar du mer information av om- och avbeställning.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag,
    Vänligen//
    Bella Beiron
    Kläppen Ski Resort
  • Hej!
    Är det endast ombokning eller även avbokning?
    Anna
  • Hej igen Anna,
    återigen en riktigt bra fråga!
    Om Folkhälsomyndigheten, eller andra myndigheter, avråder för resor som inte är nödvändiga inom landet, har du som gäst rätt att omboka eller avboka din vistelse på Kläppen. Du kan omboka & avboka fram till dagen före ankomst.

    Vid ombokning till en dyrare period betalar du mellanskillnaden, vid ombokning till ett lägre pris, återbetalas mellanskillnaden till dig. Du kan boka om till både sommarsäsongen 2021 och vintersäsongen 2021/2022. Du kan läsa allt på sidan om bokningsinformation.

    Hoppas att detta besvarar dina frågor,
    Vänligen//
    Bella Beiron
    Kläppen Ski Resort