Måste jag betala hela bokningssumman direkt via Klarna?

Hej! Det här är ingen fråga utan mer ett medskick om att det inte är helt tydligt att man ska vara beredd att betala hela beloppet på sin bokning i sekunden man tryckt på slutför bokning. Som konsument har jag självklart ett ansvar att ta reda på villkoren men trodde naivt nog att det fungerade som förra året och tryckte glatt igenom min bokning. Så istället för att betala en handpenning och sedan betala slutlikvid ett antal dagar innan ankomst sitter jag nu med det enda alternativet att välja betalsätt inom 2 timmar vilket i praktiken mer eller mindre innebär att hela beloppet ska betalas annars finns det risk för påminnelse från Klarna (med ränta gissar jag). Klarna är bra på många sätt men i det här sammanhanget känns det inte fullt ut lyckat.

Vänlig hälsning,
Ulrica

Kommentarer

  • Hej Ulrica,
    och tack för att du meddelar oss hur du upplevt vårt samarbete med Klarna.
    Vi arbetar alltid för att göra anläggningen bättre, och därav har vi till den här säsongen 20/21 valt att använda oss av Klarna som samarbetspartner.

    Klarna erbjuder olika betalningsalternativ; betalning inom 14 dagar, delbetalning, direktbetalning, banköverföring och kortbetalning. Vår förhoppning är att det skall finnas ett passande alternativ för alla våra gäster. Betalningsalternativen kan variera beroende på kreditvärdighet.

    Vi arbetar även för att få till vårt tidigare betalningsalternativ med anmälningsavgift. Det kommer dock inte gå att lösa till denna säsong på grund av att det betalningsalternativet i dagsläget inte kan integreras med Klarnas.

    Via denna länk kan du hitta mer information om Klarna och deras användarvillkor.

    Hoppas att du fått svar på dina funderingar, och kan känna dig trygg med att boka dina kommande vintersemestrar hos oss på Kläppen Ski Resort.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag,
    Vänligen//
    Bella Beiron
    Kläppen Ski Resort