Privatlektion för pojke med autism. Vad kan ni erbjuda för skidskola, samt vad gäller ang ledsagare

Hej, vi håller på att planera resa till fjällen under vecka 10 (helvecka). I sällskapet ingår en pojke som är 8 år och har högfungerande autism. I hans fall innebär det att han är normalbegåvad, går i vanlig skola och kan kommunicera som vanligt (tal). Han har dock svårigheter med undervisning i grupp (har privatlärare på simskola för barn med särskilda behov) och har svårt att fullt ut förstå och följa rent muntliga instruktioner (bildstöd och/eller att någon visar som komplement hjälper mycket. Han har åkt skidor vid några tillfällen innan på andra skidorter (Lindvallen och Hovfjället) som ordnat lite olika lösningar för skidskola eftersom han sannolikt inte kan ta del av undervisning i ”vanlig” skidskolegrupp på ett bra sätt. Har ni något förslag på upplägg? Vidare har jag läst att Kläppen precis som andra skidorter tillämpar fritt ledsagarliftkort (se bild), är det något som ni kan bekräfta? Tack på förhand! Mvh Daniel

Kommentarer

  • Hej Daniel!

    Vad roligt att ni är intresserade av skidlektioner hos oss i vinter!

    Vi hjälper er gärna att komma fram till ett bra upplägg som passar! Kontakta oss på Skidskolan på 0280-96 284, så kan vi diskutera vidare.

    Vi hörs!
    Hälsningar
    Sandra
    Kläppens skidskola