Kan jag avboka min bokning? Vad har ni för avbokningsvillkor?

Hej! Om jag bokat ett boende, är det då avbokningsbart? I så fall hur länge och med vilka villkor?

Kommentarer

  • Hej Lisa! Tack för din fråga!

    Så här står det om avbokningar och vad som gäller för det enligt vår hemsida:

    Vad gäller om jag vill avboka?
    Du kan avboka muntligen till oss på Kläppen och vid avbokning måste du uppge ditt bokningsnummer, avbokningen räknas inte om den görs till någon annan än Kläppens bokning. Vi är skyldiga att bekräfta din avbokning. Vi ansvarar ej för avbokningar när avbokningen sker via extern part.

    • Du kan avboka fram till 36 dagar före ankomst utan orsak/anledning. Du återfår hela summan förutom 500 SEK i avbokningskostnad samt kostnaden för Om- och avbeställningsskyddet.
    • Vid avbokning när det är mindre än 35 dagar kvar, fram till dagen innan ankomst, krävs ett giltigt intyg för avbokningen. Du återfår hela summan förutom 500 SEK i avbokningskostnad samt kostnaden för Om- och avbeställningsskyddet.
    • Om du avbokar när det är mindre än 35 dagar kvar till ankomst och inte har giltigt intyg så behåller vi 100 % av logipriset.

    Här kan du läsa mer om liknande frågor: Kläppen (klappen.se)
    Om du skulle ha några ytterligare frågor får du gärna kontakta vår bokning som har öppet följande tider under hösten:

    Mån-fre 08.30-16.30
    Lunchstängt 12.00-13.00

    Telefon: +46(0)280 - 96 200
    E-post: bokning@klappen.se

    Ha en trevlig helg och hoppas vi ses i vinter! 😊

    Kläppen Ski Resort