Möjlighet till avbokning ifall en i resesällskapet blir sjuk?

Hej.
Om vi är 2 familjer som bokar en stuga tillsammans där bokning utförs av mig med mitt namn. Om någon i den andra familjen skulle bli sjuk och vi är tvungna att avboka, gäller det intyg som den andra familjen presenterar eller är det endast den som gjort bokningen och dennes familj som ett läkarintyg gills för att boka av?

Mvh Ronja

Kommentarer

  • Hej Ronja,
    Tack för din fråga!

    Om det är någon i sällskapet som blir sjuk, oavsett om det är i din eller den andra familjen, så är detta en giltig anledning för att avboka ert boende. Då behöver denna personen få ett giltigt läkarintyg och detta går då att använda som giltig anledning för avbokning även om personen inte ingår i familjen som har bokat boendet.

    Vi hoppas att vi ses här i vinter så får ni ta hand om er fram tills dess!

    Med vänliga hälsningar
    Theodor
    Kläppen Ski Resort