Kan jag få medicinskförtur hos Kirunabostäder?

Hej!
Finns det möjlighet att ansöka om medicinsk förtur i Kirunabostäder bestånd.

Kommentarer

  • Hej Ronny

    Är du hyresgäst hos Kirunabostäder har du möjlighet att söka tillgänglighets-förtur. Tillgänglighetsförtur kan beviljas till följd av medicinska skäl.

    Om du vill ansöka om förtur på grund av medicinska skäl ska du i samband med din intresseanmälan på en ledig bostad lämna in en skriftlig ansökan samt ett läkarintyg som styrker skälet till begärd förtur. Ansökan och intyg ska lämnas till bostadsförmedlingen innan publiceringstiden för den aktuella lägenheten gått ut. Kirunabostäder tar beslut om tillgänglighets-förtur i varje enskilt fall.

    Ansökan om tillgänglighetsförtur är bindande, vilket innebär att om du tackar nej till begärd förtur kan du inte ansöka om förtur igen. Det är även endast möjligt att söka om tillgänglighetsförtur en (1) gång.

    Allt gott!

    Carina Enhetschef