Jag hyr en lägenhet hos Kirunabostäder och har tappat min lägenhetsnyckel - Vad gör jag?

Jag har råkat tappa mina lägenhetsnycklar hur får jag nya?

Kommentarer

  • Hej Kajsa

    Om du tappat lägenhetsnyckeln ska du göra en polisanmälan och kontrollera om nycklarna lämnats in hos polisens hittegodsavdelning.

    Kirunabostäder har inga extranycklar till din bostad. Vi rekommenderar att du som hyresgäst lämnar en uppsättning nycklar till en nära vän eller släkting, så att du kan komma in i din bostad om du tappar bort nycklarna.

    Om du blir utlåst, dag- eller kvällstid, ring Securitas på telefon 0980-812 86. Kostnaden för cylinderbyte, samt eventuella merkostnader får du själv betala.

    Ha en fin dag!
    Kirunabostäder support