Jag har kallt i min lägenehet som jag hyr av Kirunabostäder- Vad gör jag?

Jag har kallt i min lägenhet vad kan jag göra?

Kommentarer

  • Hej Matilda

    I Kirunabostäders lägenheter ska temperaturen vara 20-21 grader. Om du tycker att det är kallt i din bostad, mät temperaturen innan du gör en felanmälan. Placera en termometer mitt i ett rum för att den ska visa lägenhetens faktiska temperatur.

    Ligger temperaturen under 20 grader kan det bero på flera saker. Till exempel kan vädret ha slagit om snabbt och värmesystemen inte hunnit ställa om. Det kan också bero på att det finns luft i elementet eller att ventilen i termostaten har fastnat i stängt läge. En annan orsak kan vara stora möbler eller gardiner som hänger framför elementet, vilket gör att värmen inte sprids i rummet.

    Ha det bra!
    Kirunabostäder support