Internet/tv kanaler

Skall hjälpa svärmor med internet/tv imorgon hon har flyttat till Kvarter 8 i nya centrum. Är gironet aktivt i lägenheten? Finns det något uttag för tv eller går allt via gironet och tjänsteleverantörer? Alltså behöver hon aktivera fiberanslutningen eller är det igång redan. Och ingår några tv kanaler i hyran?

Kommentarer

  • Hej Stefan

    Gironet finns draget till lägenhterna och hyresgästen själv måste teckna avtal med någon av Gironets tjänsteleverantörer beroende på vad man har för önskemål:

    Tjänsteleverantörer - Kiruna kommun

    Inga kanaler ingår i hyran det går att se "vanliga" kanalutbudet med en bordsantenn om man inte har behov av något annat.

    Ha en bra dag!
    Carina Enhetschef
  • Hej igen.
    Men hon behöver inte göra någon aktivering av Gironets anslutning till Gironnet?
    Det är redan inbakat i hyran kanske?

  • Hej

    Det ska fungera om ni har tecknat avtal med någon av leverantörerna.

    Lycka till med flytten!
    Carina Enhetschef