Hur betalar jag hyran hos Kirunabostäder?

Hej
Vad finns det för alternativ hur jag kan betala min hyra och när ska den betalas?

Kommentarer

  • Hej Rasmus

    Hela hyran betalas i förskott och ska vara Kirunabostäder tillhanda senast den sista vardagen i varje månad. Hyresavierna skickas ut cirka två veckor innan hyran ska vara betald.

    Det är mycket viktigt att hyran betalas i tid. Hyran ska vara hyresvärden tillhanda senast förfallodatum. Vid försenad hyra skickas ett krav ut. Om man upprepade gånger varit sen med hyresinbetalningen kan detta leda till uppsägning och det kan också påverka möjligheten att få annan bostad inom Kirunabostäder.

    Du kan välja att få dina hyresavier via e-faktura, Kivra, autogiro eller post

    För önskemål om e-faktura så gör du anmälan via din internetbank. Autogiro anmälan gör du via blankett på webbsidan eller i vår kundservice.
    Länk till autgiroblankett

    Ha en fin dag!
    Kirunabostäder support
  • Hej

    Vem bestämmer hur hög hyran ska vara och när den den höjs?
  • Hej Rasmus

    Hyran för din bostad hos Kirunabostäder fastställs genom årliga förhandlingar mellan Kirunabostäder och Hyresgästföreningen. Hyran höjs årligen i April.

     Allt gott!
    Kirunabostäder support