Får jag ha husdjur i Kirunabostäders lägenheter?

Jag har en hund får jag ha det i Kirunabostäders lägenheter?

Kommentarer

  • Hej Jonas

    Ja, det är tillåtet att ha husdjur i Kirunabostäders lägenheter (om inte annat anges i ditt hyreskontrakt) så länge du följer de lagar och förordningar som finns för djurhållning. För vissa giftiga djur som till exempel spindlar och ormar krävs tillstånd från Länsstyrelsen.

    Tänk på att du är ansvarig för att ditt djur inte stör andra boende genom höga ljud eller obehaglig lukt inomhus. Kom ihåg att plocka upp efter ditt husdjur när du rastar det i Kirunabostäders bostadsområden.

    Vänligen
    Kirunabostäder support