Kan man byta villa mot lägenhet hos Kirunabostäder?

Hej,
Finns det fortfarande möjlighet att byta vår villa mot lägenhet hos er? Jag står i bostadskö sen gansks många år.
Mvh Lisette

Kommentarer

  • Hej Lisette

    Har du ett hyresavtal med Kirunabostäder kan du byta din hyresrätt mot en annan hyresrätt. Du måste ha bott i din lägenhet hos Kirunabostäder minst ett (1) år innan man kan göra en ansökan om byte. Byte villa mot lägenhet är inte möjligt.

    Läs mer om byten på vår hemsida:
    Byte av lägenhet - Kirunabostäder (kirunabostader.se)

    Ha en fin dag!
    Carina Enhetschef