Kan man byta lägenhet?

Hej!
Jag har en 3a som är för liten för mig och mina 4 barn. Min granne dörren mitt emot i samma hus har en 4.
Han har tyvärr somnat in...
Kan man, är det möjligt byta sin 3a mot den fyran...när den blir tom? Vill gärna stanna kvar i detta trevliga hus..

Mvh Marie

Kommentarer

  • Hej Marie

    Tack för din fråga.

    Tyvärr har du ingen förtur till din grannes lägenhet utan den kommer att tillfalla bostadskön om aktuell hyresgäst inte har en maka/sambo som har rätt till lägenheten.

    För att kunna byta lägenhet så måste man vara 2 hyresgäster som byter med varandra, du kan läsa mer om lägenhetsbyten nedan:
    Byte av lägenhet - Kirunabostäder (kirunabostader.se)

    Men du kan såklart som alla andra söka lägenheten när den blir ledig på vår hemsida.

    Ha en fin dag!
    Carina Enhetschef
  • Ok! Tack för informationen!
    Ha en bra vecka!/ Marie