Vilket papper ska jag använda till pliktexemplaren?

Just nu använder jag tjockt (och dyrt) papper i A3 till vår affischer. Behövs det verkligen?

Kommentarer

  • Hej,

    Pliktexemplaren ska skickas in i den form som de har spridits. De exemplar som skickas till Kungliga biblioteket och till Lunds Universitetsbibliotek sparas också för all framtid. Affischerna ska klara av det slitage som det innebär att låna ut materialet under lång tid framöver.
    Kungliga biblioteket