Vad gäller för kommuner?

Har ni någon lista eller manual för vad som gäller för kommuner? Vill ni till exempel ha bibliotekens kulturprogram? Alla former av rapporter som kommer från kommunen? Alla annonser vi haft i lokaltidningen? Affischer som varit uppsatta gällande Corona? Jag har läst er pdf men tycker fortfarande det är otydligt vad som förväntas av en kommun!

Kommentarer

  • I stort sett alla trycksaker som sprids till allmänheten är leveranspliktiga. Program, informationsfoldrar, affischer och liknande ska skickas till KB och pliktbiblioteken. Däremot inte annonser som nämns i din fråga. Protokoll och kallelser är heller ej leveranspliktiga. Jag skickar ett mejl till dig om en stund så kan vi diskutera eventuella konkreta trycksaker som ni har framställt.
    Martin Engström
  • Hej!
    Vad gäller förfrågningsunderlag för byggnationer? Räknas det som arbetsmaterial?

    Björn Boode
  • Hej,

    Nej, det är inte ett material som är pliktexemplar, ifall du menar förfrågningsunderlag som är av ifyllnadskaraktär. Det räknas som blankett och är inte pliktmaterial.
    Kungliga biblioteket