Pliktleverans

Inlämningsdatum för pliktexemplar leveranser
Mikaela Andersson

Kommentarer

  • Hej Mikaela,

    Undrar du om när du ska skicka in dina pliktleveranser?

    Enligt lagen beror det på vilken typ av material som du ska skicka.
    Om det är en dagstidning, är detta specifikt utskrivet i lagen, där du till exempel ska skicka in januari och februaris tryckta tidningar i mars. När det gäller övrigt tryckt material ska det skickas inom en månad efter utgången av det kalenderkvartal under vilket skriften gavs ut.
    Medan en video ska lämnas så snart som möjligt.

    Om du undrar vad du ska skriva på leveransförteckningen?

    Skriv det datum du skickar in pliktleveransen.

    Kungliga biblioteket