Naturvårdsverket funderar på helt gå över till digital utgivning

Hej!
Naturvårdsverket funderar på helt gå över till digital utgivning (pdf), är det ok att skicka pliktex. som pdf då?
Bosse Hedström

Kommentarer

  • Hej Bosse,

    När man som myndighet går över från att skicka tryckt plikt till digital plikt kan du läsa mer om det här:
    https://www.kb.se/insamling-och-pliktleverans/e-plikt---steg-for-steg/e-plikt-for-myndigheter.html

    Just i ditt fall kan jag se att Naturvårdsverket redan skickar e-plikt. Om du har specifika frågor om vilket material som ska skickas in i e-plikten går det bra att söka på Forum för e-plikt
    eller mejla e-plikt@kb.se

    Kungliga biblioteket
  • Tack för snabbt svar!
    Det betyder att om Naturvårdsverket går helt över till digital utgivning av ISBN-publikationer så behöver vi inte komplettera med att skicka tryckt version till KB.
    Bosse Hedström
  • Ja, precis så. Om ni bara tillgängliggör digitalt behöver ni inte trycka upp något för att skicka som pliktexemplar.

    Lagarna är skrivna på det sättet att om du trycker en bok och samtidigt ger ut den digitalt så ska den tryckta boken skickas. Det tryckta går så att säga före det digitala. Om ni då inte trycker något alls är det digital leverans som gäller.
    Kungliga biblioteket