Kan jag skicka in en pdf istället för den fysiska boken?

Nej, tyvärr tar vi inte emot pdf-version som ersättning för fysiskt exemplar. Lagen  anger att materialet ska levereras i den form som den är tänkt att spridas i.
Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • Om det tänkta spridningssättet främst är i digital form, men även fysisk, är det möjligt att skicka en PDF i sådant fall?

    Eva Larsson
  • Om publikationen gäller utgivning från enskild aktör d.v.s. ej myndighet skall endast den tryckta levereras vid parallellpublicering. Detta oavsett om det tänkta spridningssättet främst är i digital form. Så länge publikationen finns i fysisk form så är den digitala utgåvan inte webbunik och PDF:en omfattas därmed inte av e-plikt. Om utgivningen är från myndighet så gäller andra regler vid parallellpublicering. Då skall både digital och fysiskt exemplar levereras.
    Peter Fredin