Byte av pliktexemplar

Jag har skrivit en bok som finns hos er, pliktexemplar. I boken finns en del felaktigheter som har rättats i samband med tryckning av extraexemplar. Kan jag byta ut den bok ni har mot ett rättat exemplar?
Boken är utgiven på eget förlag.
Jag bor i Stockholm och kan komma till er med exemplaret.
Stefan Berg

Kommentarer

  • Hej,

    Det finns möjlighet att ansöka om återtagande av utgåva. Det innebär att du ber om att den bok som finns hos pliktbiblioteken inte ska lånas ut, och istället skickar du in den bok som ska kunna lånas. Du gör detta genom att mejla till plikt@kb.se med information om boken och anledningen till att du vill återta den. Sedan skickar du in den bok som du vill ska finnas för utlåning.
    Kungliga biblioteket