Uppsägning garage

Hej.
När i månaden måste man ha sagt upp sin bilplats?
Kan man vänta till tex 30/6 (juli aug sept uppsägningstid för att få bli fri från kostnad from oktober.
Carina Håkansdotter

Kommentarer

  • Hej!
    Uppsägningstiden för hyreskontrakt för lägenheter, p-platser/garage och förråd är tre hela kalendermånader och börjar räknas från nästföljande månad. Det betyder att du kan säga upp ditt kontrakt när som helst under hela månaden, från den 1.a i månaden till den siste i månaden. Uppsägningstiden börjar månaden efter.

    Du kan därför som du skriver, vänta ända fram till den 30 juni för att säga upp ditt kontrakt för att få uppsägningstid t.o.m 30 september och därmed inte längre vara betalningsansvarig för objektet från den 1 oktober.

    Med vänlig hälsning,
    Anna-Karin
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.