Studentboende, kan man förbetala hyra?

Hej! Om jag sökt in till ett studentboende oss er o eventuellt får det, Skulle det vara möjligt att betala hyran av 12 månader i kontraktet med en gång?
Wilda Svensson

Kommentarer

  • Hej!
    Ja, det går bra att betala i förskott. Det man ska tänka på att varje år sker en hyreshöjning någon gång januari-mars som vi inte vet i förväg hur stor den blir. Betalar man för t.ex 12 månader, kommer systemet automatiskt att utjämna, månad för månad, hela året ända tills pengarna är "slut". Har det då varit en hyreshöjning under perioden, kommer man att få en restfaktura i slutet.

    Med vänlig hälsning,
    Anna-Karin
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.