Hyra om man har betalningsanmärkning

Om socialen betalar hyran kan man då hyra av er trots att  betalningsanmärkning
Monica Svensson

Kommentarer

  • Hej!
    Ja, försörjningsstöd godkänns men bara om du är skriven i Karlskrona kommun.

    När det gäller skulder/betalningsanmärkningar bedömer vi din skuldbild beroende på hur gammal och hur stor skulden är. Generellt ska du inte ha fått en ny skuld på sex månader och inte ha en total skuldbild över 15 000 kr. Hyresskulder godkänns inte, oavsett belopp eller total skuldbild. Karlskronahem behåller sig dock rätten att pröva och neka alla typer av skulder.

    Med vänlig hälsning,
    Anna-Karin
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.